Monday, January 17, 2011

Disebalik suara kartun...

Dari usia aku 5 tahun memang aku dah mula bepikiran yang x sepatutnya aku pikirkan masa tu... contohnya aku suka tengok Ultraman...slalu aku terbayangkan macam mana dia bole nampak melalui kostum sedangkan mata dia ada lampu... kenapa pegerakan Gaban, Ultraman, Flashman sampai ke Power Ranger mesti sama "ala-ala poyo" masa betarung (takde pulak dia mencangkung tunggu rasaksa datang)... 

Sampai la tua aku slalu bepikir macam mana orang barat buat animasi sambil mulut kartun tu sama dengan skrip yang di sebut...kira "Lip Sync" dengan visual... emm nantilah ade masa nak gi hollywood tengok.. yang aku bejaya jumpa orang2 yang btanggungjawab dalam menghasilkan suara watak2 kartun yang top di dunia...ni lah rupa diorang..

Spongebob Seluar Petak

Dora The Explorer

Bini Simpson

Pergh... Shreddar (TMNT)

Nemo

Garfield
agak2 sapa yang ada ciri serupa dengan watak masing2....? dan sapa pula yang buat suara watak "Singh" dlm citer Usop Sontorian hehehe...sila tampil

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
wordpress hosting